Zdrowe zamienniki żywności

,,Chciałbym odżywiać się zdrowo, ale to wszystko jest takie pyszne!” – to zdanie wypowiada niemal każdy miłośnik fast foodów i niezdrowego jedzenia. Warto jednak pamiętać, ze niezdrowy tryb życia na dłuższą metę się nie powiedzie. Za kilka lat odczuwalne będą skutki niewłaściwego odżywiania.

Codzienne zabieganie, brak czasu na przygotowanie zdrowego i pożywnego posiłku sprawia, że uciekamy do barów, restauracji i knajp. Warto jednak znaleźć czas na zakupy (przynajmniej dwa razy w tygodniu) i zakupić produkty zdrowe smaczne i pożywne. Wszystko dzieje się w naszych głowach i tylko my mamy wpływ na to, co jemy. Wystarczy niezdrowe produkty zamienić na zdrowe zamienniki i nasze życie stanie się piękniejsze.

Zdrowe odżywianie zaczyna się już na sklepowych półkach. Jeśli raz ulegniemy pokusie, później będzie bez żadnego problemu.

Podstawowe zamienniki niezdrowej żywności:

  • słodkie jogurty, desery – jogurt naturalny z dodatkiem świeżych lub mrożonych owoców,
  • suszone owoce – świeże owoce
  • słodkie płatki śniadaniowe z ogromną ilością cukrów – owsianka na wodzie z owocami i
    miodem, kasza jaglana, płatki orkiszowe
  • kawa – zielona herbata
  • biały cukier – stevia, miód, ksylitol (inaczej cukier brzozowy),
  • soki, napoje z ogromną ilością cukrów – woda mineralna ze świeżo wyciskanym sokiem z owoców
  • białe pieczywo z pszenicy – chleb razowy na zakwasie (jedyny rodzaj pieczywa który toleruję),
  • biały makaron – makaron żytni
  • śmietana – jogurt naturalny gęsty
  • kostka rosołowa – zupy na naturalnym wywarze z kości, włoszczyzny, liścia laurowego, ziela angielskiego i przypraw
  • ziemniaki – ryż, kasza jaglana, kasza gryczana, makaron razowy
  • słodycze, batony, chipsy – suszone owoce, orzechy (bez soli), sezamki
  • gazowane słodkie napoje – woda wysokomineralizowana z miodem, ksylitolem i sokiem z owoców, np. z cytryny,
  • szybkie domowe przekąski – sezamki, winogrona, żurawinę, orzechy lub marchew,
  • wędliny, konserwy – domowe, pieczone mięsa,
  • cukierki – daktyle.

Za sprawą zastąpienia produktów wysokokalorycznych na rzecz produktów zdrowych znacząco poprawisz swój nastrój, będziesz prowadzić zdrowszy tryb życia, pozyskasz większą ilość energii, a przede wszystkim wdrożysz zdrowe nawyki żywieniowe i poprawisz sylwetkę.